2.1.16

Warszwskie klimaty

Koniec roku był również końcem działalności centrum handlowo - usługowego Universam Grochów. Gdy został oddany do użytku pod koniec lat siedemdziesiątych, był najnowocześniejszą przestrzenią handlową w Polsce. W ciągu prawie czterdziestu lat obrósł w reklamy, bazarek i targowisko. Teraz okolica wygląda przygnębiająco.

Minionego lata miałam okazję przyjrzeć się dokładniej tej budowli. Zainteresowało mnie wnętrze a szczególnie znajdujące się tam rośliny doniczkowe. Miały po kilkanaście lat i niektóre z nich były gigantyczne.
Parę dni temu zwiedzając budynek po raz ostatni zauważyłam w salonie fryzjerskim piękne difenbachie. Postanowiłam tam wrócić. Dzień był słoneczny i mroźny. Rośliny z bliska wyglądały imponująco. Było widać, że czują się tam doskonale a zapach szamponów i płynów do ondulacji włosów im służy. Całe pomieszczenie było wypełnione słońcem, pachniało czystością, Panie fryzjerki były uśmiechnięte, a ja przez chwilę cofnęłam się w czasie.

photos by Gray Cat Can Fly

2 comments :

  1. Replies
    1. Dziękuję, klimat rzeczywiście niesamowity a rośliny wrośnięte jak w dżungli : )

      Delete